Η τέχνη μιμείται τη ζωή ή η ζωή μιμείται την τέχνη; Όποιο από τα δύο και αν συμβαίνει, μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι η έλευση του Ίντερνετ έχει αλλάξει ριζικά τη διαδικασία της παραγωγής τέχνης αλλά και της λήψης καλλιτεχνικών ερεθισμάτων από τους φιλότεχνους.

Σε πολλές περιπτώσεις οι καλλιτέχνες επικεντρώνονται στην αιχμηρή κριτική της παντοκρατορίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές: κολάζ, screenshots, βίντεο λούπες και κάθε είδους πρωτογενές υλικό, που μπορεί να σχολιάσει εννοιολογικά τον τρόπο με τον οποίο το Ίντερνετ καθορίζει την ζωή μας.

Δείτε παρακάτω μερικούς από τους καλλιτέχνες που ξεχωρίζουν στην σύγχρονη σκηνή της online τέχνης, των οποίων το έργο μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο θεατής τον κόσμο.

An Xiao

H An Xiao, που ζει και εργάζεται στην Ουγκάντα, δημιουργεί αφαιρετική τέχνη και συμμετέχει σε περφόρμανς που εστιάζουν στον ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σε πολλές από τις δουλειές της επεξεργάζεται ψηφιακές συνομιλίες και εξάγει αναλογικές φόρμες, όπως για παράδειγμα στο έργο της «Tweet σε Σήματα Μορς» του 2009.

Penelope Umbrico

Η Penelope Umbrico, με έδρα το Μπρούκλιν των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, δημιουργεί φωτογραφικές εγκαταστάσεις που ταυτοποιούν και εξερευνούν τις κύριες τάσεις στην online οπτική κουλτούρα. Στο έργο της «Ακίνητα Σήματα» του 2011 αποτυπώνει φωτογραφίες παλιών τηλεοπτικών δεκτών προς πώληση σε δημοπρασίες, δημιουργώντας μια σύνθεση σε έναν τεράστιο πίνακα. Στο έργο της «Ήλιοι του Flickr», μάζεψε εκατοντάδες φωτογραφίες από ηλιοβασιλέματα που έχουν δημοσιευτεί στην φωτογραφική πλατφόρμα Flickr, με τις οποίες δημιούργησε μια πρωτότυπη εικαστική δομή.

Rafaël Rozendaal

Ο Rafaël Rozendaal έχει την πολυτέλεια να ζει και να εργάζεται σε όλο τον κόσμο. Όπως λέει άλλωστε ο ίδιος ο καλλιτέχνης, «το Ίντερνετ βρίσκεται παντού». Τα γνωστότερα έργα του δεν έχουν υλική υπόσταση: πρόκειται για μινιμαλιστικές ιστοσελίδες, που πουλά στους συλλέκτες απλά με το URL τους, με την υποχρέωση εκ μέρους του αγοραστή να παραμείνουν ενεργά και δημόσια. Το όνομα του συλλέκτη αναφέρεται στην κεφαλίδα του φυλλομετρητή.